Het is de schuld van de sterren

02Okt08

dat ik me niet groter dan een pixel voel vandaag, zo onrustig als een mier, en dat ik me serieus begin af te vragen of het allemaal ook maar iets uitmaakt, wat ik doe of laat, en wie er wakker ligt van hoe lief of stout ik ben, of ik mijn rekeningen betaal of de hele zaak bedrieg, de telefoon opneem of iedereen maar laat bellen en wachten en bellen. Gewoon al het feit dat er zoiets bestaat als lichtjaren relativeert toch zo’n beetje eender wat ik doe, nee, niet eens een beetje, maar compleet zelfs het feit dat ik hier ben, en het bestaan van elke ziel die mogelijks zou wakker liggen van mijn lief en leed. 

Dat heb ik dan, wanneer de wolken plaats maken en me het heelal tonen, de sterren. Het is hun schuld. Dan moeten ze maar niet met zoveel zijn, en zo ver staan. Het is hun eigen oneindige schuld.

5 Responses to “Het is de schuld van de sterren”

  1. Ik persoonlijk denk dat een verloren gewaaide glimlach van Flora Fleempaard (om maar iemand te noemen) naar een toevallige voorbijganger in de straat ervoor kan zorgen dat die voorbijganger zijn vrouw bij het thuiskomen wat liever kust en zij daardoor eens niet kijft op haar kind en dat het kind daardoor een zoete droom heeft vannacht. En elke zoete droom van een kind maakt het heelal een stukje mooier.
    Overigens: we zijn toch allemaal het centrum van het heelal? Die sterren vanavond keken zich te pletter naar jou, toen de wolken eindelijk opengingen.

  2. o jee,
    de blaadjes gaan weer vallen… 😉

  3. Ja en ondanks het hun schuld is vegen ze daar vierkant hun kloten aan!

    Was getekend

  4. 4 Gemarkeerd

    @gewebkijk … ik dacht net hetzelfde … herfstblues

  5. en toch … je zult zien
    vind je het morgen weer belangrijk of je biefstuk hard gebakken is of zacht 🙂


Geef een reactie

