Eén kip minder

21Sep08

Zou er ook maar één dier een minder gewelddadige dood sterven of een minder verschrikkelijk leven leiden als ik nu vegetarisch word? 

Eén kalf minder dat nooit een wei te zien krijgt, één kip minder die nooit mag scharrelen, één varken minder in die getraliede vrachtwagen?

Eentje zou genoeg zijn…



8 Responses to “Eén kip minder”

  1. Zou die ene partij de verkiezingen winnen als ik de volgene keer op hen stemde?
    Volgens mij werkt dat volgens hetzelfde idee.
    Via deze link: http://www.vegetarisme.be/vlees/consumptie.html
    kun je uitrekenen hoeveel dieren je in je leven al gegeten hebt. Als je tachtig wordt, kun je nog heel wat levens uitsparen.

  2. 2 Flora Fleempaard

    786 *slik*

  3. 3 Jessie

    Doen!
    Veggie = Jum!

  4. 4 Flora Fleempaard

    Ho jee. Ik heb gelezen hoe legkippen hun leven doorbrengen. En wat ze met jongetjeskuikens doen. En hoe snel kalfjes moeten groeien.
    Ho jee…

  5. Aiaiaiai, nu gaat het balleke rollen.
    Voor je het weet krijg je geen hap meer door je keel.
    En dan ga je lezen over de derde wereld en het milieu…

  6. Ik denk wel dat het nut heeft. Zeker als alle mensen die twijfelen toch ook nog vegetarier worden🙂 Maar zelf ben ik ook geen vegetarier. Wel doe ik wat ik (financieel) kan, maar dat is op dit moment nog geen biologisch vlees. Eerder minder vlees. Wij proberen; 1x vis en 1x vegetarisch.

  7. Vegetarier zijn is erg goedkoop eigenlijk.
    Je kunt heel wat bordjes linzen eten voor een paar kippenpootjes😉

  8. Maar genoeg evangelisatie nu.
    *slaat zichzelf op wang*


Geef een reactie

