Haten mag niet

14Sep08

Haten mag niet en oordelen is niet aan mij. Iedereen is liefde en er zit een kind in ieder mens. Er zit een balk in mijn oog en ik gooi niet met stenen, of tenminste, ik probeer van niet. 

Haten mag niet.
Haten mag niet.
Haten mag niet, er zit een balk in mijn oog die me verhindert te zien wat ik altijd in je gezien heb, dat mooie, het liefs. Ik, de laatste die wist en toch van je hield. Zo naïef, maar haten mag niet. 

Zo lelijk, dit gevoel. De gal. Helemaal niet mij. Je hebt me teleurgesteld, jij, en ik ben ook boos op mezelf. Maar het ergste is nog, besef je dat, de ironie: ze hadden allemaal gelijk.
Je bent niet te vertrouwen, jij.

Dit is nu waarom mensen muren bouwen.

7 Responses to “Haten mag niet”

  1. Oei, dat ziet er niet goed uit. Gekwetst worden door iemand is echt héél pijnlijk

  2. Op je hart getrapt worden is zo erg…

  3. groephug… 😦

  4. Haten mag wel, tuurlijk wel. Doe maar, hartsgrondig, Waarom zou het ene gevoel wel en het andere niet mogen. Je kan toch niet liefhebben als je niet mag haten?

    Laat ze hun weg maar gaan, al die gevoelens, dan gaan ze ook weg. En bedenk ook dit: ‘ze’ hebben nooit helemáál gelijk.

  5. Ik vind ook dat haten wel mag. je moet jezelf niks wijsmaken.
    Laat je eens goed gaan, neem een hoofdkussen en werk je woede er op uit met kloppen.

  6. Flora,
    ik krijg een beetje schrik. zou niet graag de jij-figuur zijn. En dan nog die haat/boos-gevoelens jegens jezelf erbij…nog zoveel erger! ik hoop dat alles ok is en je pen wonderen verricht op helend-gebied!?
    toedeloe, Mie

  7. 7 Flora Fleempaard

    Geen paniek. Onkruid vergaat niet.
    En de zon schijnt.


Geef een reactie

