Als wat voor iemand

29Aug08

Vraag je je ooit af als wat voor iemand je overkomt op voorbijgangers, mensen waar je niets mee te maken hebt, die je kruisen of voorbijsteken en dat is alles? 
Vraag je je ooit af wat voor uitdrukking er op je gezicht ligt wanneer je hen kruist of passeert?
Vraag je je ooit af welke conclusies ze trekken uit de frons tussen je wenkbrauwen, de glimlach om je lippen, de manier waarop je je spullen draagt?

Niet dat het ook maar iets uitmaakt wat ze van je denken, maar
vraag je je ooit af of je angstig overkomt, of bezorgd of serieus of niet te vertrouwen? Als iemand met een boeiend leven of te weinig geld? Als iemand waarmee ze misschien wel vrienden zouden worden of gewoon een kennis voor een pint? 

Vraag je je ooit af of de mensen kunnen zien dat je dat allemaal bent, bang en bezorgd en vrolijk en serieus, een vriend en een kennis en een potentiële vijand?



5 Responses to “Als wat voor iemand”

  1. the devil in disguise…

  2. ’t is voor dit soort stukjes dat ik graag bij je langskom Flora!

  3. Ik vraag het me zeker vaak af. Vooral ook omdat ik merk dat ik over anderen snel een oordeel klaar heb.. Als zij zo snel over mij oordelen, dan zal het niet zoveel positiefs zijn vrees ik…

  4. 4 Karen

    Ik vraag me ook vaak af, al die mensen die ik passeer.. Waar gaan die naartoe? Wat doen die in het leven? Etc🙂

  5. 5 Flora Fleempaard

    @Gewebkijk:🙂

    @Autumn Leaf: goh, wat fijn dat je dat schrijft net bij het soort stukjes waar ik het meest onzeker over ben. Dankjewel.

    @Veerle: ze kunnen toch ook heel snel heel positief oordelen?

    @Karen: en verzin jij dan ook ganse levensverhalen bij sommigen?


Geef een reactie

