Manneke Stalk

27Aug08

Ik word de laatste tijd achtervolgd door plassende mannen. Niet heel letterlijk, natuurlijk. Ik weet zelfs niet of mannen kunnen plassen en achtervolgen tegelijk. Dat zou trouwens heel erg oneerlijk zijn, want wij vrouwen zijn niet eens fatsoenlijk uitgerust met een rechtstaandplassenapparaat, maar dat terzijde. 

Ga ik naar de winkel, staat er een vent te plassen op de stoep. Fiets ik naar huis, staat er eentje met zijn getuig naar de straat (naar de straat!!) gericht tussen twee geparkeerde auto’s te mikken. Ik moest nota bene uitwijken voor de straal. Brussel, idem. Overal zijn ze. Overal!

Wat is dat? Ik kom nooit plassende vrouwen tegen. Nooit, zeg ik u. Amper plassende honden, en die zijn tenminste subtiel. 

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen behoefte aan blote piemels in mijn straatbeeld.
Zo. Dat is ook weer geregeld.



7 Responses to “Manneke Stalk”

  1. Goed gezegd! Ik volledig mee akkoord!

  2. Oh Flora,
    Liep vorige week voorbij de gevel van het Zuidstation. Een hele lange gevel is dat. En die hele lange gevel lang stonk onvoorstelbaar naar… precies. Moest meters uitwijken om niet misselijk te worden. Op sommige plaatsen droop het gewoon van de muren.
    Nu zegt mijn liefste dat dat komt omdat ze die hele buurt hebben platgegooid. Alles wat voorheen in de panden van die rottende buurt plaste, plast nu tegen de gevel van het Zuid-Station.

    Maar dat is Brussel. Niet waar jij naar huis fietst. Waar jij naar huist fiets plast wat op straat plast gewoon omdat het niet meer op tijd thuis geraakt. Me dunkt. Ik denk dat veel mannen vrouwenblaasjes hebben.

  3. 3 greetepeteet

    Plassen op straat omdat men niet op tijd thuis geraakt??? Waarom geraken vrouwen dan wel steeds op tijd thuis? Of vinden vrouwen wel altijd een toilet om hun behoefte te doen?

    Mannen zouden misschien beter een voorbeeld nemen aan de vrouw🙂

  4. 4 Flora Fleempaard

    Misschien hebben sommige mannen ietsiepietsiepetieterige euhm… blaasjes?

  5. 5 Karen

    Dat is bij mij al heel lang geleden, dat ik een plassende man tegenkwam op straat.. En laten we dat zo houden

  6. 6 rendv

    For the record: ik plas nooit in topenbaar. Maar ben wel al een keer of twee ongewild (nee, serieus) getuige geweest van op straat plassende vrouwen! Tussen twee auto’s in, rok omhoog en hoppa!

  7. Haha; dat heb je eens mooi verwoord. ^^
    Ze zijn inderdaad overal, maar gelukkig niet in Gent, daar heb je zogenaamde “mannentoiletten”


Geef een reactie

