Nooit kebab

26Aug08

Ik moest weer vergaderen, vannacht. In een kleren- annex interieurwinkel deze keer. De mensen waren wel de juiste mensen, maar ze zagen er niet uit als zichzelf. Gelukkig kan je in dromen door het uiterlijk van iemand heen kijken. En gegeten moest er worden. Dat gebeurt wel eens in overdagvergaderingen, maar nooit kebab. Nee. Nette broodjes met net beleg. Nooit kebab. En we kwamen maar niet terzake. Dat kwam misschien ook omdat de jarige op zich liet wachten en we zouden beginnen met cadeautjes geven, en dus werd de kebab koud en kwamen we maar niet ter zake. Ik had een tekening gemaakt voor de jarige. Een lelijke tekening, maar ik had nu eenmaal niet meer tijd gehad. Er was iets misgegaan in mijn agenda, waardoor ik bijna de bus gemist had, hoewel we toch te voet naar de vergadering gingen. Dat is overdag ook zo, dat we te voet gaan. Maar niet naar een winkel, natuurlijk. Een grote winkel waar ook een toneelgroepje oefende. En onze kebab koud werd. De jarige kwam en ineens moesten we tonen dat we konden voetballen. Maar dat was maar een voorwendsel. Wat we eigenlijk moesten doen, was onze intelligentie tonen door precies te doen wat de trainer zei, en niet wat we dachten dat hij bedoelde. Ik weet niet of ik slaagde, maar ik had toch al geen voetbalambities. En toen ik buiten kwam, stond Joost daar. Stille Joost van de lagere school. En we moesten blijven slapen, meisjes apart, jongens apart. Ik ging per ongeluk een verkeerde kamer binnen en was bang dat iemand mijn spullen zou stelen. Maar het was slaaptijd en er waren geen sleutels. 

Het was ochtend voor ik mijn tekening kon afgeven. Gelukkig maar. Het was echt een heel lelijke tekening.



One Response to “Nooit kebab”

  1. Iemand had duidelijk zin in kebab🙂


Geef een reactie

