Ani komt of Wensen die uitkomen

19Aug08

Ze zeggen dat, hè, dat je maar hard genoeg moet wensen, en dat het hele universum dan samenspant om jou te helpen… Of misschien heeft iemand mijn verlangen gelezen en haar in haar oor gefluisterd dat er alvast één persoon een kaartje (of twee) zou kopen voor haar optreden. Dat kan ook.

En nu komt ze dus naar Europa, Ani Difranco. Helemaal wat ik wou. Murcia, Barcelona, Parijs, Londen, Frankfurt, Amsterdam, Milaan, Freiburg. Goh…

Ik had eigenlijk verwacht dat ik van mijn stoel zou springen van enthousiasme moest het ooit gebeuren, elke keer ik door het overzicht van optredens scrollde en las dat ze zich vooral toelegt op het moederschap.
Het is een raar gevoel om een wens te zien uitkomen.

En nu weet ik niet of ik zou gaan. Want wensen houden je recht, niet?

Aan de andere kant zijn de dingen waar ik het meeste spijt van heb, de kansen die ik door mijn vingers heb laten glijden.



7 Responses to “Ani komt of Wensen die uitkomen”

  1. 1 Karen

    ‘k zou het nu nogal ferm jammer vinden moest je dat laten gaan (en jij later ook denk ik)

  2. Als je gaat, laat het me weten, ik ga mee!!

  3. Oh Flora, ik ken dat gevoel.
    Zoals toen ik het huis van mijn dromen in Toscane zag en het stond te koop en als ik dat echt, echt gewild had, had ik daar mijn levensdroom kunnen waarmaken. Er was natuurlijk veel geld voor nodig. Maar vooral veel durf. En toen, plots, werd de mogelijke teleurstelling duidelijk. Er is daar bij San Galgano een droom gesneuveld en dat voelt nog altijd als een gemis.

    Anderzijds: een ticket naar pakweg Barcelona kopen vergt niet zoveel geld en ook niet zoveel moed, wel? En of je nu wel of niet gaat: de droom sneuvelt toch. Dus dan kan je er maar best een fijne herinnering aan over houden.

    Persoonlijk heb ik deze zomer een aantal fijne concerten aan mijn neus voorbij laten gaan en daar heb ik nu best wel spijt van. Dus hop, kopen die tickets.

    PS En echte verlangens vertellen je meer dan dat specifieke dat ingevuld kan worden. Ani di Franco, wat betekent zij zoal voor jou?

  4. Helemaal niet over denken: gewoon gaan. Gelijk kaartjes bestellen! Als het universum je je droom aanbiedt, ga je toch geen ‘nee’ zeggen??

  5. 5 Flora Fleempaard

    @Greet: Ik heb nog niemand die mee wil… Dus: zaterdag 25/10 in Frankfurt, zondag 26/10 in Parijs of maandag 27/10 in Amsterdam?
    ps: Je weet toch dat er een verschil is tussen het genre “Get Ready” en Ani, he?😉

    @Louise: Jij weet toch altijd de nagel op de kop te slaan, he. Dat vind ik zo cool! Ik kan een boek schrijven als antwoord op je ps… Nu ja, eigenlijk ben ik dat al aan het doen🙂

  6. Ik zou zeggen zaterdag, want maandag heb ik hoogstwaarschijnlijk les, en in feite doet het er ook niet zoveel toe waar het is hé. Ik ken het verschil tussen Get Ready! en Ani DiFranco heel goed, zijt maar zeker😀 Maar there’s a time for everything en maandag was het time for Get Ready! Ik zou zeggen, voeg mij maar toe op msn/gtalk als je wil🙂


  1. 1 Nog 0 keer slapen « Flora Fleempaard

Geef een reactie

