Een klein beetje stout

11Aug08

Als het maar een klein beetje stout is, mag het, vindt u ook niet? Zoals op straat omhoog turen alsof er iets te zien is, tot er minstens tien mensen meedoen die zich uiteraard afvragen waar we naar kijken, maar niet durven toegeven dat ze “het” niet zien. Of een zelfde liedje blijven zingen tot iedereen er nog dagen mee in zijn hoofd zit (mijn favoriet is “de herderkes lagen bij nahahachte” in juli). Of bij Cluedo alle kaartjes aan de anderen vragen die je zelf hebt, zodat je hun notitiesysteem in de war schopt. Of pyjama’s verstoppen. Of een messengerbericht sturen naar degene naast je in de zetel. Of je schoonmoeder wijsmaken dat je nog een kat gaat nemen. Of een rat. Of een schaap.

“Een klein beetje stout” valt nog onder “redelijk braaf”, vindt u ook niet?



14 Responses to “Een klein beetje stout”

  1. 1 Flora Fleempaard

    Alle winegums opeten behalve de groene.
    Zeggen dat je geen kinderen wilt omdat dat zo onhandig is in de cinema.

  2. 2 Flora Fleempaard

    Reageren op je eigen blog…

  3. met zwanger gaat die vlieger niet op, maar schoonmoeders zijn taai hoor…

  4. ooit wil ik nog eens een bandrecorder met een mauwende poes in een kooitje stoppen, er een doekje over hangen en dan tegen moeder zeggen ‘dit is wat je al die tijd het liefste wilde’.

    FYI: moeder vind katten vies, want die piesen in je tuin, maar Daisy (onze poes) is de liefste van de wereld en zo wil ze er ook wel één…

  5. In een volle metro in een mijnheer zijn gat pitsen en onschuldigweg de andere kant opkijken. (Zo weten ze ook hoe dat voelt) Wanneer een kleuter berispt wordt door zijn moeder “want kijk, die mevrouw ziet het” zeggen tegen dat kind dat je het heel plezant vindt wat het doet. Als er een bordje staat “niet aanraken” of “niet op het gras lopen” dat toch doen. Even. Elke deur waar opstaat “verboden toegang” toch proberen of die los is en kijken waarom je daar dan niet zou binnenmogen. Zeggen tegen je nieuwsgierige buren wanneer die vragen waarom je je ramen laat schilderen dat je je huis in orde zet omdat je het verkocht hebt aan een schattig homokoppel. (o choque!) Wanneer een mevrouw aan een paskotje zegt dat het kleedje je helemaal NIET staat antwoorden “O dan neem ik het zeker, dank voor uw hulp.”

    Die dingen bedoel je? Heerlijk.

  6. Al een tijdje stille lezer van je geweldige blog!

    Maar dit stukje was op een vroege dinsdagmorgen zo heerlijk om te lezen dat ik wel MOEST reageren.

    Oh en een klein beetje stout is heerlijk!

    Zoals je schoonmoeder wafeltjes laten bakken voor haar eigen verrassingsfeestje🙂

  7. 7 Karen

    Alle leuke dingen zijn een beetje stout!

  8. Iemand tijdens een concert op de schouder tikken en dan achter iemand anders gaan staan zodat die aangegaapt wordt terwijl die van niets weet. Sleutels pikken van kotgenootjes als ze die op de deur laten zitten. Dingen van plaats veranderen als iemand zijn deur laat open staan als hij weg is. Of nog beter, hun kot inpakken in huishoudfolie. Of iets wegnemen als iemand effekes niet kijkt, en bij hoog en bij laag beweren dat je het niet hebt.

    Zalig stukske! Ik doe zo’n dingen ook allemaal, en ik zeg altijd dat ik braaf ben, maar wegens die dingen gelooft niemand me.

  9. Er is nuance.

    Er is een klein beetje stout zijn en er is “grapjes uithalen”.

    Vind ik. Maar ik kan niet precies definiëren waar het verschil zit. ’t Is een aanvoelen.

    Maar wat ik me afvraag, als iedereen echt zo’n klein beetje “stout” is waarom is het dan zo triestig en somber op straat? Waarom loopt dan niet iedereen heerlijk plezier te hebben. Waarom wordt je dan raar bekeken wanneer je zomaar ineens moet (een beetje luidop) lachen omdat je aan iets vrolijks denkt? Of waarom vindt men het vreemd als je per ongeluk, zomaar ineens, zonder dat je het zelf goed beseft, een beetje begint te zingen op straat wegens goed gezind?

  10. Oei Aïda, gewoon doen zou ik zeggen: zingen, vrolijk zijn. Doen!

  11. Jamaar, ik doe dat, ’t zijn de anderen die het niet doen!

  12. Leuke tips! Ik moet er ook eens enkele uitproberen.

  13. @Aïda: laat die anderen dan maar somber en ongelukkig zijn, en u raar bekijken, zolang gij u maar goed voelt. Trouwens, ik doe ook soms rare dingen op straat (zingen, huppelen, …) en soms slaag ik er dan in om een glimlach te doen verschijnen op iemands mond. En dan is mijn dag goed natuurlijk.

  14. 14 nadja

    Aida! Ik heb ook het zingen ontdekt op straat. Het is begonnen tijdens de buggywandelingen met m’n zoontje maar ik doe het nu ook als ik alleen op stap ben. Heerlijk. Hoe meer mensen verbaasd nastaren, hoe fijner ik het vind! Hopelijk blijft ons deuntje ook hangen en nemen ze een beetje goede luim mee op hun pad. Wat denk je, beginnen we een clubje?


Geef een reactie

