Compromis

30Jul08

Kijk, ik vind het eigenlijk heel zielig voor die muisjes dat ze door (onze en andere) poezen gevangen, gemarteld en uiteindelijk genekt worden. Maar geef toe, het is bijna (bijna…) even betreurenswaardig dat alle buurthonden gaan blaffen wanneer ik voor het slapengaan nog even in mijn tuinstoel achterover gekanteld in stilte naar de sterren wil staren. (Doet u gewoon de denkoefening even mee en knik braafjes “Jaaa, Floraa!”)

Dus had ik een compromis in gedachten:
wanneer ik in mijn tuinstoel gekanteld lig en er geeft een buurthond een kik,
dan bijt een poesje hem prompt in zijn enkel.
Een klein hapje maar, geen bloederige toestanden, gewoon hard genoeg om de blaffer te laten weten dat ik Venus wil zien, en de Kleine Beer. In stilte.

Iedereen tevreden! Mooi toch? Een win-win-compromis! Ik dacht: “dat moet ik toch even delen.”

Wat denkt u? Zal ik me maar meteen bij koning Albert gaan aanbieden als adviseur voor de regering?

6 Responses to “Compromis”

  1. Er is dan toch hoop in deze bange crisisdagen: Flora Fleempaard aan de macht, zou ik zeggen! Nog een ideetje voor als je het voor het zeggen hebt: waarom in plaats van een taalgrens geen ‘huisdierengrens’? Aan de ene kant moeten de mensen met hun blaffende honden gaan wonen; aan de andere kant de mensen met spinnende katten. Ik kom alvast bij jou in kattenland wonen.

  2. 2 liesbeth

    het lijkt me een schitterend idee, wat creativiteit en gezond verstand zou daar zeker welkom zijn !

  3. 3 dirk

    ge vergeet de muizen,flora… Uw rustig momentje sterrenkijken zou alras verstoord worden door piepende,ritselende en knagende muizen…

  4. 4 Karen

    Dirk heeft een punt. Je mag het natuurlijk evenwicht niet verstoren! En het poes/muis-evenwicht is heel delicaat!

  5. Ik vrees dat je bij de koning niets kan gaan doen…:-)

  6. 6 Flora Fleempaard

    Groetjes uit Laken! De koning is niet thuis, maar de koningin kijkt ook sterren voor het slapengaan, en zij gaf me net de oordopjestip. En dat je dan gratis het zeegeruis erbij krijgt!


Geef een reactie

