Sowieso cool

28Jul08

Niet erg dat ze niet kunnen vliegen. Pinguïns zijn sowieso cool. Het is moeilijk om er slecht uit te zien in smoking. Mannen, knoop het in uw oren. En onthoud dan meteen ook dat humor sexy is, en eerlijk zijn hartveroverend. Dat geldt natuurlijk voor ons allemaal, alleen vergeten we dat soms en dan staan we daar te stuntelen en ons af te vragen wat we in hemelsnaam kunnen verzinnen om het gesprek gaande te houden of de aandacht op ons gericht. Eén woord: de waarheid. Die werkt altijd. Als kind was ik bang van Tjernobylgroenten. Jahaa. En van mijn nonkel Bertje die wel twee meter hoog was en zo dik als een regenton. Hij praatte niet. Bertje bulderde. En hij werkte schrijn. Schrijnwerkte? In elk geval, hij maakte een bed van twee meter lang voor me, waarin ik verdwaalde, dat eerste jaar. Het moest tegen de muur of ik verloor het overzicht. En mijn knuffelbeesten. Een uil waarvan ik de oranje vilten voeten als baby al afgesabbeld had, een aap met een broek aan, een konijn met harde plastic ogen, een monchichi die zijn duim in zijn mond kon steken, en de pinguïn die eigenlijk diende om mijn pyjama in te stoppen, en dus te plat was om te knuffelen, maar toch bij me in bed mocht. Toen al, pinguïns waren sowieso cool.



One Response to “Sowieso cool”

  1. 1 Sven

    Zoals sterretjes die ook hun gewoonste letters laten sprankelen.
    Nonchalant fonkelen -terloops- alsof ze nooit anders deden.
    Woorden zijn misschien wel net iets te plat om te knuffelen
    niet aaibaar genoeg om ècht van te leven
    -maar de jouwe zijn sowieso cool!


Geef een reactie

