De raarste dingen

25Jul08

Het zijn de raarste dingen, degene die ik mis wanneer mijn mevrouw er een paar weken niet is. Hoe ze zich zo onredelijk opjaagt in het starende buurmeisje, bijvoorbeeld en hoe ik daar toch altijd zo hard om moet lachen. De manier waarop ze voorstelt om frietjes te eten, een beetje beschaamd, en hoe enthousiast ze dan reageert wanneer ik daarmee instem. En hoe we dan naar elkaar “Frietjes!!” roepen wanneer ik thuiskom met de buit. Ons vrijdagavondritueel, dat ook. Zij een penne a l’arrabiata, ik een spaghettinegengroentensaus, en dan naar de film. En dat ze “Fijne film” fluistert zodra het licht uitgaat. En dat ze bij akelige scènes “Ik wil naar Anastasia” gniffelt, waarop ik mijn gezicht tegen haar arm verberg. Dat ze van alles een foto neemt, en hoe vaak we bij een situatie zeggen: “Dit gaan we bloggen.” En de praktische dingen, natuurlijk. Dat ze altijd weet wanneer de PMD-zak buiten moet en of yoghurtpotjes en shampooflessen daarin mogen of niet. Waar de kaasrasp ligt, en de spaarlampen. 

De raarste dingen…



4 Responses to “De raarste dingen”

  1. 2 Karen

    Inderdaad, hartverwarmend !

  2. Lief! ^-^

  3. Dat heet dan liefde zeker?


Geef een reactie

