De volgorde van pijn

17Jul08

Af en toe (ok dan, bijna elke dag) scroll ik door het lijstje van de 100 populairste stukjes op Nederlandstalige WordPress blogs. Dan trekt een prentje (jaja, een avatar, maar dat vind ik toch zo’n StarTrekkerig woord) van een sympathieke cavia mij aan of een paar mooie woorden en dan klik ik en zo doet een mens wel eens een fijne ontdekking.

Soms blijven mijn ogen aan iets hangen en weet ik niet of ik zou klikken. Dat heb ik de laatste tijd met het prentje van Eikebah. Een mooi prentje vind ik het. Sober en anders dan de rest. Maar ik vraag me nu al een hele poos af of ik het eens ben met wat erop staat:

We hurt people
and then We
get hurt

Ik heb geklikt. En nu weet ik wat het is dat wringt. Niet omdat ik geklikt heb. Gewoon. Omdat ik het nu weet.

Het is de volgorde.
Mag ik zo vrij zijn die te veranderen?

We hurt ourselves
and then We learn
to hurt others



One Response to “De volgorde van pijn”

  1. Even vermelden dat dat prentje van Kurt Halsey komt (http://www.kurthalsey.com/). Ere wie ere toekomt (voor mensen denken dat ik het zélf gemaakt heb).

    Er zit wijsheid in beide uitspraken, vind ik, zowel in die van hem als in die van u.


Geef een reactie

