De muis is weg

24Jun08

De muis is weg. De muis was nochtans dood de laatste keer dat ik haar zag. Dat was in de studeerkamer. Ze vloog op dat moment door de lucht, naar aanleiding van een werp-vanuit-de-bek van een zekere tijger. En nu is ze weg. 

Ik verdenk Monsieur Bertrand van het verstoppen van de muis. De dode muis. Muisje dood, muisje niet meer interessant. Maar er komen misschien nog barre tijden, dus we stoppen het muisje weg. Een tijger kan nooit vooruitziend genoeg zijn. 

Maar dat terzijde. Willen wij geen wormpjesnest in onze living, slaap- of badkamer, zullen wij de muis moeten gaan zoeken. Plat op mijn buik heb ik al gelegen. Monsieur Bertrand kwam er gezellig bij liggen. Met een blik van: “Wat zoeken we?” 



7 Responses to “De muis is weg”

  1. Hihi. Ik vind dit een erg leuk stukje. Een hoopgevend iets: sommige muisjes drogen keurig uit. No wormen involved…

  2. 2 Karen

    Ik ken de blik die je tijger je gaf! ’t Is wellicht dezelfde blik als mijn konijn me gaf vanuit zijn lekker warm en droog hok terwijl ik in de gietende regen naar hem zat te zoeken in de tuin om hem van een nat (of nog natter) pak te sparen. Was hij vrolijk op tijd in zijn hok gesprongen..

  3. Hahaha, katten zijn briljant! Vooral die “wat zoeken we?”-blik is hier erg bekend, als de heren weer eens Iets Belangrijks (huissleutels, bril, usb-stick, papieren) verstopt hebben!🙂

  4. 4 Athena

    Ik zou zeggen, volg je neus. Bij ons in de kelder kon je precies ruiken waar de overleden muizen zich bevonden. En anders.. volg niet het witte konijn, maar de metallic-groene vliegen😉

  5. 5 Flora Fleempaard

    Aha, die blik is blijkbaar iets katten-eigens… De deugnieten, de schatten…
    @Karen: dat konijn van jou heeft poezentrekjes🙂 Heeft ie toevallig tijgerstrepen?
    @Zezunja: en hoe leer je een tijger aan om alleen muizen te verstoppen van het uitdrogende soort?

  6. 6 Flora Fleempaard

    Lilimoen heeft ze opgeduikeld (dankuuuu!). Ze heeft er een kast voor moeten opheffen, dat wel. Gelukkig heeft ze superkrachten…

  7. Mijn zus heeft zo eens een ganse nacht wakker gelegen omdat de nog levende muis zoek was, nadat de kat ermee gespeeld had.


Geef een reactie

