Vannacht was alles omgekeerd

23Mei08

Sinds ik ongeveer verlost ben van mijn ontvoerings- en moordnachtmerries, is eender welke droom me goed. Vannacht was alles omgekeerd, heel kunstig:

Met de auto op reis door Portugal met Lilimoen (tot daar het realistische gedeelte).
Ik las de kaart, zij reed (omgekeerde wereld, en onverstandig bovendien!)
De Atlantische kust lag aan de oostkant van Portugal.
Op de ene snelweg was links rijden de regel, op een andere rechts, met als gevolg dat er overal evenveel spookrijders waren als niet-spokers. (en ik maar gillen: “We moeten naar links!, en zij: “Welke rijstrook?!” en ik: “Ik weet het niet!!”)
Vermits we de weg toch niet vonden, stopten we maar voor een foto. Lilimoen wou per se op de foto met die loslopende leeuw. Ze nam hem in haar armen zoals je een baby wiegt. Haar hoofd stond niet op de foto. Alleen twee benen en daarboven dat beest.
Toen we uiteindelijk de juiste weg en rijrichting ontdekten, bleek dat onze koffers op de achterbank vervangen waren door de badkuip van het eerste hotel waar we gelogeerd hadden. Het ding (dat we onbewust gestolen hadden) was tegelijk ook een champagnekoelemmer en een autotoilet. Wel handig.

2 Responses to “Vannacht was alles omgekeerd”

  1. De leeuw, ongetwijfeld een link naar onze echte tijgers en hoe ik ze wieg.
    Het bad, een trauma overgehouden aan het bad in Galicië?
    Als jij gilt: “We moeten naar links!” dan weet je toch dat ik niet weet wat links is.
    🙂

  2. 2 veerle

    Ik weet niet of ik van die champagne wil drinken als hij gekoeld is in iets dat ook dienst doet als autotoilet.


Geef een reactie

