Kaas met confituur

14Mei08

Als je een gezelschap niet goed kent, raken de gespreksonderwerpen wel eens op. Een hele dankbare vind ik dan altijd het wat-voor-rare-combinaties-van-beleg-doe-jij-op-je-boterham-gesprek. Ik leer er altijd een paar bij en probeer ze, ondanks hevige promotie door de uitvinder (iedereen vindt zijn eigen rare-combinatie geweldig en die van de anderen iew), nooit uit.

  • chocopasta met salami
  • kaas met confituur
  • omelet met curryketchup (da’s de mijne en die is echt lekker!)
  • hagelslag met choco
  • stroop met ham

Soms is het heerlijk om dingen vies te vinden…



19 Responses to “Kaas met confituur”

  1. 1 greetepeteet

    Kaas met confituur is écht niet raar… Dat doet toch iedereen. Niet?🙂

    Omelet met suiker… ook een aanrader. Maakt je omelet iets zoeker (tenzij je er een halve zak bij doet natuurlijjk). Gewoon een lepeltje suiker bij je geklopt ei doen voordat je het geheel in de pan doet. Een aanrader😀

  2. 2 hoow

    kaas met confituur is echt niet raar.
    Als je een kaasplank besteld zit er trouwens vaak een potje confituur bij!
    confituur met ham eet ik ook.
    En choco met banaan op de boterham, mmmmm, denk maar aan een dame blache.
    Smeerkaas met bruine suiker is wel raar, maar heel lekker.$
    aardbeien yohurd op vanille ijs is ook eerder ongewoon maar Ooo zo lekker, zeker als je er nog wat hagelslag opdoet.
    En pilchards met choco is gewoon vies.

  3. 3 Linn

    Als ik die combinaties lees dan kan ik alleen maar besluiten dat ik een heel saai iemand ben.😀

  4. 4 ntone

    Geef mij ook maar omelet met curry ketchup

    mjam!

  5. Inderdaad, ik vind een boterham met kaas en confituur ook normaal. Vroeger deden mijn broer en ik salami, confituur en hagelslag bij elkaar als ik me niet vergis. Niet echt een aanrader overigens. Dat doet me ineens terugdenken aan de tijden dat ik een boterham in een klein potteke platte kaas plette en dat opat. Ik was er verzot op.

  6. 6 Peggy

    van deze hebben jullie vast nog NOOIT gehoord (ooit eens door mama uitgevonden toen de spaghetti te pikant uitgedraaid was maar vooral super wanneer je een overschotje spaghetti hebt en het te weinig is om weg te gooien, maar teveel om je buikje vol te eten). Klaar? Hier komt ie: spaghetti met een omelet: on-ge-lo-fe-lijk lekker!!!!!
    Overigens is kaas met confituur echt supernormaal🙂

  7. Pindakaas met sambal (en evt komkommer), leverworst met augurk, pindakaas met hagelslag OF chocopasta, krentenbrood met kaas, sandwichspread met kaas, camembert met jam. En sorry, maar curry ketchup is echt errug vies!

  8. 8 Lucie

    Ik vind te veel beleg niet lekker, dus 2 soorten beleg is er zeker over. Maar een kotgenoot eet altijd confituur met vleesbrood, en dat vind ik echt degoutant om aan te zien.

  9. Lauwe spaghetti met bruine suiker, dat moet je eens proberen: héérlijk (als kind at ik dat bij mijn grootouders ’s avonds als er een restje spaghetti over was)

  10. 10 dagamma

    Als we pasta eten bewaar ik ook steeds wat pasta zonder saus: mijn vriend vindt dat net als Saskia heerlijk met bruine suiker als dessert. Ikzelf ben wel een fan van smeerkaas met hagelslag. Wat ik nog niet geprobeerd heb, maar al vaak gehoord is tomaat met (alweer) bruine suiker. Maar dat lijkt me precies maar eikebeike!

  11. Zoonlief wilde in de week chocoladepashka met verse aardbeien. Was heel lekker, zei hij.

  12. 12 Janneke

    Heb er ook nog eentje, een klassieker, maar supperlekker:
    een krisprolletje (zo van die heerlijke krokante bootjesachtige beschuitjes) met een laagje lekkere halfvolle boter (type balade met zeezout!) en een lekkere kwak nutella choco!!
    hmmmm …

    Nog één, naar mijn mening, walgelijke combinatie “pannenkoek met mayonaise”. Laat het smaken zou ik zo zeggen!!

  13. 13 Flora Fleempaard

    Oh jee, er bestaan blijkbaar ontzettend veel iew-combinaties…, de ene nog meer (om het met Dagamma haar prachtig woord te zeggen) eikebeike dan de andere!
    Iew, iew, iiiiiew!!

  14. Wat er nog niet bij staat en ik heel lekker vind… aardbeien met slasaus… mmmmm

  15. 15 steenbok68

    Geef mij maar kaas met luikse stroop!
    En wat ik niet zo lekker vind, maar ook veel wordt gegeten is pindakaas met confituur.

  16. 16 Flora Fleempaard

    jakkiedeprakkie, iew, iew iew!!!

  17. 17 Tine

    -een vriendin van me lust zo graag paté met choco… bleh
    -zelf ben ik verzot op omelet met bosbessenconfituur maar laat het geen half uur staan want dan eet je het echt niet meer op, het slaat groen uit! maar overheerlijk

  18. 18 Flora Fleempaard

    @Tine: paté met choco klinkt niet goed, maar euhm… jij eet iets dat na 30 minuten groen uitslaat?!

  19. Mijn vader eet ook kaas met confituur erop! Mijn moeder doet er dan weer stroop op. Ik lust beiden niet… Verder heb ik niet echt raar broodbeleg, hoewel niet iedereen snapt waarom ik banaan op mijn brood doe!


Geef een reactie

