Sokken in sandalen en veel te lange teennagels

09Mei08

Misschien moet ik er niet zo zwaar aan tillen. Het is mooi weer en de mensen zijn content en ze lachen en genieten van hun ijsjes.

Maar toch… Wanneer ik buiten kom, kan ik niet anders dan me afvragen of wij Belgen wel opgewassen zijn tegen de opwarming van de aarde. Ik stel me voor dat we massaal het weerbericht volgen, een vreugdekreet slaken bij de voorspelling van nog meer warme dagen en dan geen oog meer hebben voor welke kleren we uit de kast trekken. Het is warm, dus het maakt niet uit. Zoiets moet de redenering zijn voor wat ik zie. Ik krijg er gewoon een zonnesteek van…

  • Kleuren hoeven ineens niet meer bij elkaar te passen, nee hoor. Hoe schreeuweriger, hoe liever, trouwens.
  • Mensen lijken te denken dat bloot een garantie is om het lekker fris te hebben. Wel: dat is niet zo. In bloot bovenlijf door Leuven lopen is niet frisser dan in t-shirt. En een short die tussen je billen verschwunden is, is volgens mij ook niet fris (maar dat heb ik nog nooit geprobeerd, dus daarin zou ik me kunnen vergissen).
  • Sokken in sandalen, nog steeds. Kan één van de heren mij uitleggen wat dat moet voorstellen?
  • Tenen… Begrijpelijk dat er ineens heel erg veel tenen te zien zijn. Niet erg. Maar kan er geen koninlijk besluit afgekondigd (uitgevaardigd, opgetekend,…?) worden dat de maximale teennagellengte beperkt tot 2 millimeter?
  • Dit is een moeilijke, dus lees goed: het is niet zo dat omdat er in elke H&M driehonderd stuks van iets hangen, dat we dat allemaal moeten kopen. En het is nog minder zo dat omdat dat kledingstuk in zes verschillende kleuren bestaat, dat we dan ook verschillende kleuren van hetzelfde kledingstuk moeten kopen. 
  • Die flinterdunne dingen die naast de bikini’s in de winkel hangen, dat is strandkledij. Voor op het strand. Voor alle duidelijkheid: de Nieuwstraat is geen strand, de Bondgenotenlaan is geen strand, en de Meir ook niet. 
Voor de rest doet u maar, hoor.😉


9 Responses to “Sokken in sandalen en veel te lange teennagels”

  1. Gewoon genieten. Als die mensen d’er graag zo bij lopen, laat ze dan. Heb wel vlug eens de lengte van mijn teennagels gecheckt!

  2. 2 oker

    Amen.
    En als laatste punt: niet elk type lichaam kan zeer korte kleding hebben. De confrontatie met glimmende rollen gedecoreerd met sinaasappelbubbeltjes is niet voor iedereen aangenaam.

  3. 3 Saskia

    Tsja, het is en blijft moeilijk. Omschakelen na de winter… En dan nu helemaal Zomer zonder Lente ervoor. Daardoor raak je toch ook helemaal in de war?

  4. 4 Isabelle

    Helemaal mee eens Flora. Misschien moesten ze van Trinny & Susannah een verplicht vak maken op school.

    Anderzijds vind ik het nu net zo’n feest, dat moment -altijd een heel precieze dag- waarop alle mooie meisjes ineens hun opwaaiende zomerjurken bovenhalen. En er een onvermoede hoeveelheid schoonheid voorbij komt fietsen.

    En ik ben dan nog niet eens iemand die het voor de dames heeft.

  5. 5 greetepeteet

    Zou men niet zo’n snelcursus kunnen geven over wat kan en wat niet?! Persoonlijk vind ik het ook moeilijk om zomerkleding te kiezen… Wat is té bloot? Wat past niet? Welke kleuren wel/niet?

    Het is niet altijd makkelijk om “mee” te zijn… Ik kan me dus echt wel voorstellen dat er mensen zijn die het gewoon niet snappen.

  6. 6 Linn

    En waarom kan eenzelfde kledingsstuk in verschillende kleuren kopen niet? Voor t-shirst is dat ideaal. Ik ben mij van geen kwaad bewust. Ahum.😉

  7. 7 Zjef

    De wereld zou prachtig zijn als mensen zich niet zouden ergeren aan zo’n onbelangrijke dingen. Ik zeg niet dat ik me nooit erger aan kleine dingen, maar “leven en laten leven” is toch een mooi ideaal om naar te streven, vind ik. Bovendien heeft niet iedereen het lichaam, de tijd of het geld (over de goesting hebben we het dan nog niet eens) om zich aan elke klimatologische omstandigheid op modieuze wijze aan te passen. There is more than fashion out there.

  8. Allemaal goed en wel, Zjef, maar witte sokken in open sandalen. Opgetrokken tot kniehoogte. Die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden …🙂

  9. Jammer, eddiefromohio, dat je niet op het feestje was. We hadden jou zeker en vast ook aan een inspectie onderworpen.🙂


Geef een reactie

