Je huis verbouwen

17Mrt08

Dat ik er nogal moe uitzie, en een beetje bleek. Of het wel gaat?
Ja hoor, het gaat.

Want hoe vertel je je baas 
dat je de hele nacht bezig bent geweest,
dat je het station van Leuven moest afbreken
in je eentje, vanuit je bed
omdat er iets niet in orde bleek met de bouwvergunning
van het hele ding.

En dat je er dus al een shift op had zitten
toen je om 8 uur aankwam op je werk.

Je huis verbouwen is maanden na datum
nog steeds
niet goed voor de nachtrust.



7 Responses to “Je huis verbouwen”

  1. 1 Isabelle

    Oh Flora. Hoeveel examens ik al wel niet gedaan heb de voorbije jaren. En altijd had ik gegarandeerd niet of niet voldoende gestudeerd. En hoeveel keer ik mijn hele humaniora weer moest overdoen. En terug naar de unief moest (alsof ik dat destijds ooit van moeten heb ervaren). Hoe hopeloos ik niet gebuisd ben de voorbij twintig jaar. Telkens weer. Rampen van examens. Geheid naast het diploma grijpen. Terwijl ik daar, laten we wel wezen, in het echte leven nooit echt van heb wakker gelegen.
    Dus als dat van dat verbouwen vergelijkbaar is, dan staan er nog wel wat stations op je programma. Goede moed, zou ik zo zeggen😉

  2. 2 Isabelle

    Overigens.
    Af en toe hang ik aan de toog met Hugo Claus.
    En gisteren moest ik naar een boekenprogramma van de vpro. Het was echt een goed programma, zo eentje zouden ze bij de vrt ook moeten hebben. Maar dat is voor andermans nachten😉

  3. 3 Flora Fleempaard

    Oh ja, die examens!! Bij mij is het keer op keer het verkeerde vak gestudeerd. Dat was in het echte leven ook wel mijn grootste angst, eigenlijk. Misschien dat ik er nu niet over droomde als het toen ooit echt gebeurd was?
    En het is altijd het vak godsdienst waar ik niks van bak. Eén of ander religieus trauma dat ik verdrongen heb, waarschijnlijk…

  4. Ja zeg, en ik maar denken: “Wat schokt ze zo!”

  5. Het gaat wel over, hoor!
    Wij hebben vijftien jaar geleden gebouwd. En die dromen zijn nu toch al enkele jaren geleden opgehouden.

  6. 6 Isabelle

    http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF19032008_071

    Alsjemenou
    Alleen nog maar in mijn dromen dus.

  7. Zolang je het maar droomt is er geen probleem.


Geef een reactie

