Boodschappen doen

09Mrt08

Ik doe de boodschappen. Zij kookt.

Da’s een evenwichtige taakverdeling, maar geen handige. Ik breng namelijk niet altijd de juiste ingrediënten mee voor Lilimoens exotische keukenexperimenten. Ik ben nogal van de aardappelen, vis en een groente, of iets waar je gewoon gaatjes in moet prikken en dan tien minuten in de microgolf. Het eerste vindt zij saai, het tweede beneden alle waardigheid.

Breng ik dus alweer broccoli mee, krijg ik: “Breng eens iets anders mee!” “Wat dan?” “Eender wat! Maar geen bloemkool. En ook geen courgetten.” “Wortelen?” “Nee.”
Vis waar al een saus bij zit, is niet welkom.

Gelukkig is daar de eenvoudige doch geniale uitvinding van Het Boodschappenlijstje. Dat wordt systematisch aangevuld als er iets bijna op is, zodat de boodschapper (-ster) zeker geen toiletpapier of ketchupchips vergeet.

Het Boodschappenlijstje mag echter niet klakkeloos voor waar worden aangenomen. Koop niet wat erop staat is de leuze, koop wat Lilimoen bedoélt. En dát, dat is niet hetzelfde.
Een staaltje:

-shampoo
-veel krulletjes
-voor in slaatjes
-nieuwe dinge

is te vertalen als:

-douchegel
-veel zakken pasta: spirelli
-alles wat sla en tomaat minder saai maakt: feta, garnalen, zongedroogde tomaten, verse kruiden,…
-iets wat je nog nooit eerder hebt meegebracht, en waar ik gerechten mee kan koken waar alle gasten (figuurlijk) van achterover vallen

Gewoon mijn telefoon meenemen:  
“Euhm… wat bedoel je precies met ‘groene brokken’?”



10 Responses to “Boodschappen doen”

  1. liefde is…

  2. 2 Jessie

    Haha
    zo schrijf ik mijn lijstjes ook
    *is dat niet duidelijk dan??*😉

    enneuhm: SMAKELIJK

  3. Ik heb met je te doen…

    Boodschappen doen met z’n 2 is ook heel leuk?

  4. 4 Jessie

    Zo schrijf ik ook mijn boodschappenlijstjes😮
    * Is dat dan niet duidelijk ofzo?? *😉

  5. Ik zou niet weten wat groene brokken zijn, maar het klinkt alleszins niet smakelijk.

    Was getekend

  6. Laat je lijstje anders ondertitelen?

  7. Groene brokken = broccoli, natuurlijk.

  8. 8 Flora Fleempaard

    @Gewebkijk: … elkaar zelfs vanuit de supermarkt opbellen.

    @Ballabolla: ze wil niet mee. En als ze dan een keer meegaat, komen we niet toe met ons geld😉 (al die “nieuwe dinge” kosten veel)

    @Vandepotgerukte: nee, dat dacht ik ook toen ik het voor het eerst op het lijstje zag staan

    @Zeezicht: da’s inderdaad waarschijnlijk een beter idee dan maar blijven zeuren: “stel dat lijstje nu eens in het algemeen Nederlands ohop!!”

    @Cockie: oooooooooooooh!! En ik maar massa’s van die kattenbrokken in groene zakken meebrengen.🙂

  9. De courgetten mogen wel weer.😉

  10. Haha, jullie maken toch grappige boodschappenlijstjes hoor!


Geef een reactie

