Nieuwe hobby voor een week (of twee)

18Feb08

Sommige nieuwe hobbies komen met een briesje aanwaaien, andere kondigen zich aan met een klap alsof je kelder instort. Mijn nieuwe hobby is van het laatste soort.

Nu ja, het was de kelder niet, die klap gisteren, waarop iedereen in huis naar elkaar riep: “Leef je nog?” en dan, na voldoende ja-antwoorden: “Wat ben jij in hemelsnaam aan het doen?!” Waarop je dan het verhaal verwacht over een uit de hand gelopen opruimbui, of iets met een ladder, nu ja. Maar níemand was íets aan het doen. Niemand wist van iets. Sterker nog: alles stond nog netjes op zijn plaats.

Behalve de kelder. Bleek een paar uren later. Nu ja, de kelder nog net, maar het gereedschaprek niet. Dat was moe geworden. Kan gebeuren. En dan gaan de gereedschapskistjes de grond op, natuurlijk. En de potten verf. En die miniladendingen met schroefjes. En pluggen. En bouten. En duimspijkers. En nagels.

Heel goed is daar toch niet over nagedacht, over het ontwerp van die miniladendingen.
Als ze vallen, namelijk, glippen al die minilades weg. Open. De wijde wereld in. Tientallen soorten van honderden schroefjes, pluggen, nagels,…

Nu sorteer ik. Elke avond een beetje. Tot de nek pijn doet en de vingers zwart zijn. Dan was ik mijn handen, ga ik slapen en droom ik over schroeven.



6 Responses to “Nieuwe hobby voor een week (of twee)”

  1. 1 Isabelle

    Wat dacht je van de studentenjobdienst van de KULeuven?

  2. bezit geeft zorgen…😉

  3. 3 Flora

    “huizen zijn luizen”, zegt de schoonmama.🙂
    Ik moet alvast een keer of drie gereïncarneerd zijn voor ik nog een zakje nagels of schroeven koop.

  4. Denk onder het sorteren gewoon aan de borsten van de batibouwmevrouw.
    Want die heeft waarschijnlijk dezelfde soort zorgen.

  5. 5 Isabelle

    Tsja en dat krijg je dan: geen heerlijk tekstje van Flora, want ze is spijkers aan het sorteren.


  1. 1 Weekproject « Flora Fleempaard

Geef een reactie

