Babysitpaniek

16Feb08

Oh jee, ik ben hier helemaal niet goed in….

Hoe weet ik nu of ze honger heeft? Of ergens pijn? Hoe weet ik of ze er genoeg van heeft om de Flair aan reepjes te scheuren? En om hoe laat moet ze naar bed? Is op de grond zitten niet te koud voor haar poepje? Of heeft ze het veel te warm in haar fleece trui? Moet ze niet eens drinken? En wat dan, melk? Water? Fruitsap? In elk geval geen cola light…
Moet ik haar een verhaaltje voorlezen, een tekening voor haar maken? Zijn haar wangen nu niet heel erg rood? En wat moet ik tegen haar zeggen? Mag ze koekjes? En een appel? Is papier eten ongezond? Oei, snot aan haar neusje, en kwijl, veel kwijl. Is dat normaal? Zou ze van puzzelen houden, of van kleuren, of beter een wandeling, naar buiten? Is muziek een stimulans, of wordt ze daar hyper van? Moet ik zingen? Oh jee, ik ken geen liedjes. Haar haren zitten vol statische electriciteit van haar dekentje, knettert dat niet in haar hoofd? Ze weegt best veel, straks laat ik haar vallen.
Wat is die geur? Pampers! Hoe ververs ik in hemelsnaam een pamper?!
En wat betekent ” oi jie sjiewa tju”?



8 Responses to “Babysitpaniek”

  1. 1 Isabelle

    Flora, wil je misschien wat oefenmateriaal lenen?

  2. 2 Flora

    Oefenmateriaal?! Lief dat je het aanbiedt, maar ze is hier al sinds vanmorgen 10u. Meer dan eentje kan ik niet aan, hoor.

  3. 3 Isabelle

    Ok EHBO
    – genoeg reepjes Flair gescheurd: dan stopt ze wel vanzelf
    – te warm: voelen in het nekje
    – bed: of ze geeuwt en wrijft in haar oogjes, of ze wordt hyperactief
    – drinken: water is de veiligste optie. Cola light is inderdaad geen goed idee, fruitsap kan voor krampjes zorgen
    – Kwijl: heeft ze al al haar tandjes? Kwijl, een rood wangetje en huilen:= tandjes.
    En loopt ze met een tut in haar mond? (is beduidend meer kwijl dan zonder)
    – Ehbt (eerste hulp bij tandjes) iets koud om op te bijten.

    De gouden regel: diep en rustig ademhalen en zeggen: huil jij maar eens lekker meid. Laat je maar eens helemaal gaan.

    oi jie sjiewa tju: wil buiten wandelen nu

  4. En… overleefd?

  5. 5 Flora

    @Sana: veilig terugbezorgd aan de mama🙂
    Ik ben wel bekaf, joh.
    Vraagje aan de mama’s en papa’s: wanneer gaan ouders naar het toilet? En een bad nemen, wanneer doen jullie zoiets?

    @Isabelle: dankuuuuu! Huilen was gelukkig niet aan de orde. Als beginneling kreeg ik het allerblijste kind van de wereld toegewezen🙂

  6. 6 Isabelle

    Antwoord op het vraagje aan de mama’s en papa’s. Baby’s doen normaal gezien nog middagdutjes. En gaan vroeg naar bed. Dan dus. En alle vijf-minuutjes-toestanden, naar toilet bijvoorbeeld, daar heb je eigenlijk een park of een spijlenbedje voor nodig. Zodat je je kind met een gerust hart even veilig kan parkeren zonder schrik dat het de trap op en af kruipt. Alternatief is kind mee op toilet. Kind doet dat hier spontaan. Komt supporteren. Het wordt tijd dat we die klinken op de deuren zetten.

  7. Je hebt het er toch duidelijk goed van af gebracht. RESPECT

  8. 8 Haar mama's

    Tiens, vandaar dat ze altijd naar de ‘nieje flèj’ vraagt. Wisten wij veel dat ze op de nieuwe Flair zit te wachten…

    Voor de rest heeft ze geen blijvende letsels overgehouden aan de babysitsessie (hopen we).


Geef een reactie

