Van hosanna en ranonkels

03Feb08

Ik word blij van de krokussen die onderweg zijn en elke cake die ik bak. Van de winterzon op mijn gezicht, en hoe warm mijn sjaal me houdt. Van mailtjes met woorden als ‘vertoeven’ en ‘fluistering’ en ‘onweren’, van elk cadeautje van Monsieur Bertrand en elke sprong van zijn zus. Van luidkeels “Hosanna in de hoge” zingen na het eten en van het feit dat een hele familie gierend van het lachen invalt. Van waar mijn tatoeage me aan herinnert, van de geur van wasverzachter en al mijn t-shirts gestreken in de kast. Van fanmail en de glimlach van een vreemde op straat, van bloemen en vooral van ranonkels, veel bloemen en bomen en gras.

Ik word blij als ik terugkijk op de weg die ik heb afgelegd. Van best wel diep, naar best wel blij.
Ik word blij van er zijn, en het kan me niet schelen dat ik daarmee klink als de Bond zonder naam.



7 Responses to “Van hosanna en ranonkels”

  1. zou het dan echt al voorjaar worden..?

  2. 2 susandeverzameling

    ja! ranonkels!
    Het leest als een goede plek om te zijn. Fijn!

  3. Hosanna ? Ik doe dat ook wel eens … ooit win ik daarmee Idool.

  4. hoe gaat het nou verder na hosanna?
    Met veel geklap, of is dat de pinksterversie?

  5. Vrouwe Flora,
    Ik ben een vreemde en ik glimlach nu naar U, dus als het klopt, zou U blij moeten worden.
    Met vriendelijke groeten,
    Uw Drs.

  6. 6 Flora

    @Gewebkijk: als ik de enige zwaluw ben, kan het nog wel even duren…

    @Susan: dat is het ook.

    @Eddiefromohio: zullen we er een duet van maken? Ik kan heel luid🙂

    @Oker: mijn versie gaat zo:
    Heilug, heilug, heilug de heer
    De god der hemelse maaaaachten
    Vol zijn hemel en aarde van uw heeeeer-lijk-heid
    (en dan roep ik: “En nu, allemaal!!”)
    Hosanna in de hooooge (waarbij iedereen dus meedoet)

    @Johan: Hé, het werkt!! Dankjewel!


  1. 1 Vandaag gekregen: « Flora Fleempaard

Geef een reactie

