Een ik-twijfel-aan-mezelf-dag

30Jan08

Ik heb er weer eentje. (De vorige is eigenlijk best lang geleden, bedenk ik nu.)
Een ik-twijfel-aan-mezelf-dag.

Je weet dat er een ik-twijfel-aan-mezelf-dag aankomt
als je in het Kruidvat staat, stopt bij de schappen met haarkleurspul (wat je anders nooit doet, want je haar heeft al een kleur) en niet kan kiezen tussen aubergine, pruim, aardbei en appelblond. Fruitcrisis.

Je weet dat je een ik-twijfel-aan-mezelf-dag hébt,
als je *zucht* “het gewoon allemaal eventjes niet meer weet”, *en zucht*, en nog een chocolaatje.

Ik weet het dus even niet.
Het“, dat is

Stel dat ik morgen doodga,
is het dan oké geweest?
Heb ik hard genoeg mijn best gedaan?
Ben ik lief en zacht genoeg geweest?
Laat ik sporen van pijn achter
of twijfels en vragen en spijt?
Heb ik iets veranderd in de wereld
iets goeds of moois of fijns?
Zijn de keuzes die ik maakte
wel de juiste, de beste
en oprecht?
Stel dat ik morgen doodga,
ben ik dan wel goed genoeg geweest?



6 Responses to “Een ik-twijfel-aan-mezelf-dag”

  1. …Jij ook al?

  2. zo’n dagje van reflectie is toch alleen maar goed..?
    even een momentje van bezinning, en dan bewust weer verder…
    (ze zouden het in het ziekenfonds moeten opnemen)

  3. Voor mij ben je alleszins heel goed geweest.

  4. ” … stopt bij de schappen met haarkleurspul (wat je anders nooit doet, want je haar heeft al een kleur…”

    Hierom moest ik oprecht grinnikken en dat kon ik wel gebruiken deze thuiswerkmorgen. Misschien te weinig, maar mij maakte je alleszins vrolijk vandaag.

  5. Waarom twijfelen aan jezelf? Je bent keigoed in je vakgebied en bovendien een gezellige meid na de werkuren. Je kan gerust zijn.

  6. 6 Flora

    @Ell: zo af en toe, ja…

    @Gewebkijk: topidee, van het ziekenfonds! En dan wordt de chocolade terugbetaald!

    @Lilimoen: jij bent de liefste!! X

    @Kruimel: dankjewel voor het fijne compliment, wat mijn dag dan weer heeft opgefleurd…

    @Saskia: zo’n lieve woorden… ik word er helemaal stil van.


Geef een reactie

