Kattebelletje (06)

18Jan08

(dan wil een mens eens poetsen…)

Waar staat de aftrekker?!

(En bestaat er geen deftiger woord voor zo’n ding?)

bwards



7 Responses to “Kattebelletje (06)”

  1. 2 Flora

    Jep, dat bedoel ik. Maar euhm… “vloertrekker”? Deftiger, dat wel, maar wat een raar woord…

  2. 3 Liza

    We hebben met vrienden ook es een halve avond liggen discussiëren over een betere benaming voor dat ding. Uiteindelijk de Van Dale erbij genomen, en daarin stond: ‘trekker’. (Nog erger dan een aftrekker vind ik…)

  3. 4 Isabelle

    Wisten jullie overigens dat er ook zoiets bestaat als een aftrekspier?
    En dat een aftrekker ook een kroonkurkwipper kan zijn? Al had ik een kroontjeswipper nog leuker gevonden.
    Hoe is het intussen met je vloer, Flora?

  4. Oh my god, ik geloof mijn ogen niet. De aftrekker, lieve dame, heeft het deze morgen begeven. Dat komt ervan. Dat kan hij namelijk niet aan zoveel poetsdrang. Zoals je hopelijk al kon vaststellen, lag de steel naast de aftrekker. Tenminste, zo was het deze morgen. Toen ik deze avond thuiskwam stond de steel terug in de aftrekker. Wil dit zeggen dat jij de boel hersteld hebt en een schroevendraaier ter hand nam?

  5. en dan hebben we het nog niet eens gehad over de raam, of ruitentrekker…😉


Geef een reactie

