Ik ben een moeke geworden

15Jan08

Lap. Wéér betrap ik mezelf op één van die dingen die ik “van ze leven niet” ging doen.

En dit is nog wel een erge. Over deze heb ik geroepen, gelachen en gezeurd. A en ik. Over ons lijk zouden wij moekes worden.

En nu
stuur ik kerstkaartjes met de foto van mijn “gezin” (anno 2008 komen twee madammen plus twee tijgers in aanmerking voor dat label) en bedwing ik me. Pootafdrukken zijn erover.

En nu,
als ik thuiskom, laat ik mijn hebben en houden in de hall op de grond zakken en fluister ik: “Dag mijn lieve, lieve, líeve moppies, hoe ís het dan met jullie?”

En nu
staat er op 6 december Sheba tussen de marsepein, speculaas en nic-nacjes.

En nu
heb ik foto’s van hen in mijn portefeuille. Die ik aan mensen toon. Te onpas en te onpas.

En nu
antwoord ik zonder nadenken op de vraag hoe oud ze zijn: “Hij negen maanden. Zij vijftien weken.” Oehoe… Toppunt. In weken spreken. Het is een feit.

Ik beken.
(Sorry, A!) ik ben een moeke geworden…



9 Responses to “Ik ben een moeke geworden”

  1. tsja,
    zo niet , lijkt het er toch verdacht veel op…

  2. Worden de foto’s ook publiekelijk bekend gemaakt?😉

  3. Ik snap het even niet. U hebt een hij van negen maanden en een zij van 15 weken? Hoe hebt U dat voor mekaar gekregen qua tijdspanne?

    Was getekend

  4. 5 Flora

    @Ell: portefeuillefoto’s vind je bij http://lilimoen.punt.nl/. Het kerstkaartje toon ik als ik een BWARD win🙂

    @Vandepotgerukte:
    drie woorden:
    tijgers – pootafdrukken – Sheba

  5. 6 AthenaBD

    Volgend jaar op de kerstkaart een foto van het lijk waar overheen je een moeke geworden bent. Als dat niet onmoekig is, weet ik het niet meer🙂

  6. Vrouwe Fleempaard toch!
    Gij ongelooflijke kalle dat ge zijt! Azzo trunten met uw katten!
    De Drs.
    (zelf geheel opgetrokken uit katvriendelijke materialen)

  7. 8 Flora

    @Johandekattenvriend: Wat een mooi woord, “kalle”! Maar wat betekent het? En “trunten”?
    (opgetrokken uit Limburgse klei)

  8. 9 Janneke

    het maakt niet uit wie of wat je graag ziet … zolang jij het maar de moeite waard vindt. Volgende x een likje en pootje van mijn grote vriend … ja ja ik beken ook … ben ook een moeke!!


Geef een reactie

