Waarom

24Dec07

Omdat het zo mooi is buiten, met die staalblauwe lucht en het gras dat kraakt, en ’s nachts al die sterren

Omdat het zo oneerlijk is dat mensen die je als kind gekend hebben, moeten gaan

Omdat mijn tijgers zich zo moedig door de verbouwingen heen rennen, springen, dutten en zoenen

Omdat ik soms niet kan kiezen tussen geloven en relativeren

Omdat elk jaar de herinnering aan die ene kerst terugbrengt, waarop ik een waterkruik in een knuffeljasje kreeg, en hoe blij ik daarmee was

Omdat onze buurman elke winter trouw mezenbollen in zijn tuin hangt

Omdat zijn hypere hond enthousiast alle vogeltjes weg kwispelt

Omdat ik me steeds fijner voel

Gewoon omdat, eigenlijk.



One Response to “Waarom”

  1. u bent te benijden,
    en door er hier over te vertellen deelt u het ook een beetje met mij…
    daarom…


Geef een reactie

