Op het nippertje

21Dec07

“Versterkt terreuralarm”, wipt mijn collega op en neer met ogen groot van angst. “Neem de metro niet, en zorg dat je zo snel mogelijk in en uit Brussel Centraal bent. Niet naar de Nieuwstraat, geen kerstmarkten, niet onder de grond gaan en blijf vooral weg van plaatsen waar veel mensen bijeen zijn!”

Ik hou niet van de metro. Maar in Brussel Centraal sta ik, samen met zowat duizend andere pendelaars, gezellig op mijn vertraagde trein te wachten, die vervolgens draalt om onder de grond uit de kruipen. De (ondergrondse) gang van Leuven station is ook knusjes druk, en het is dringen om voorbij het Glazen huis te raken.

Het was op het nippertje, maar ik ben veilig thuis.

2 Responses to “Op het nippertje”

  1. Nou, Vrouwe Flora,
    U bent toch maar weer mooi aan de dood ontsnapt.
    Nog vele jaren!
    De Drs.

  2. Blijkt nu dat ze helemaal niet van plan zijn ons Brussel aan te vallen, … ik was vrijdag thuis, maar heb er toch ook wel eventjes aan gedacht.


Geef een reactie

