Het andere geslacht

07Dec07

Ze kunnen zo lief zijn soms, hè. Mannen.  

Collega Patrick: “Woh, Flora! Wat zie je er art déco uit vandaag!”. En dan een uitleg over groen en oranje, en behangpapier uit de jaren ’20.
Ik beslis het als een compliment op te vatten.

“Mais madame Flora, que vous avez diminuée…” Monsieur Francis, diep teleurgesteld in het verdwijnen van een paar vrouwelijke rondingen tussen mijn twee bezoeken aan Kinshasa in.  

De wakkere bouwvakker die ik om 07.15 geeuwend passeer: “Ho la la, ge moet vroeger gaan slapen, meisje.”
Hij heeft gelijk. En een heerlijk Hasselts accent.  

De grote chef: “Ah voilà, Flora l’enthousiaste!”
Sindsdien sturen mijn collega’s mij als er iets gevalideerd moet worden.



One Response to “Het andere geslacht”

  1. Grappig, vooral die van Françis


Geef een reactie

