Bijgepraat

25Nov07

“Zo, Flora, ik ga maar eens. We zijn weer bijgepraat.” En weg is ‘ie.  

Op zo’n moment komt de brutale madam in mij naar boven. “Wij zijn helemaal niet bijgepraat”, wil ik hem dan achterna roepen. “Jij bent bijgepraat. Ik niet. Ik heb geïnteresseerd gevraagd naar jouw gezin, je hobby’s en je werk, en jij hebt minutenlang gepraat. Ik heb geluisterd en vragen gesteld. Jij bent dus bijgepraat. Zolang jij niet naar mijn verhaal gevraagd hebt, en ik het je niet verteld heb, ben jij bijgepraat en ik bijgeluisterd.”  

Maar eer dat allemaal in me opkomt, is hij de bocht al om en sta ik tegen mezelf te mompelen. Ik ben te traag om brutaal te zijn.

One Response to “Bijgepraat”

  1. Oe jeuk! Herkenbaar!! Grrr, volgende keer zeg ik er wél wat van!


Geef een reactie

