Floranachten

23Nov07

Ik werd weer gegijzeld vannacht. Het viel nog mee deze keer, want ik had die bewuste gijzeling al eens gedroomd en dus wist ik bijvoorbeeld toen ik in de kar moest stappen, dat ik niet op de handdoek moest gaan zitten, want dat de gijzelnemer daar heel pissig van zou worden. De andere gegijzelden maakten de fout wel. Misschien waren het er andere dan de vorige keer. Ik weet het niet. De vorige keer had ik het te druk met overleven om op hun gezichten te letten.

Hij viel nog mee dus, al bij al, mijn nacht. Gegijzeld worden is beduidend minder stresserend dan achtervolgd en vermoord worden. En dan hangt het er nog van af door wie. Ik verkies achtervolgd en vermoord te worden door een onbekende. Dan hoef ik me niet af te vragen wat ik verkeerd heb gedaan en kan ik me ten volle concentreren op het lopen.

Heel heel héél soms kan ik vliegen. Dan maakt het niet meer uit dat ik het verkeerde vak gestudeerd heb, want dan vlieg ik gewoon van alles weg, lekker ver, want voor wie kan vliegen is een diploma gewoon belachelijk irrelevant en achtervolgd worden geen optie.



6 Responses to “Floranachten”

  1. Vrouwe Flora,
    Lang geleden dat ik nog gevlogen heb in mijn dromen. Ik zit er eigenlijk een beetje op te wachten. Achtervolgd worden is mij nog niet overkomen. Ik kan het mij in elk geval niet herinneren. Wel half wakker worden en helemaal verlamd zijn en ondertussen een duistere aanwezigheid in de kamer voelen; dan ben ik wel een beetje paniekerig.
    Een groet.
    Uw Drs.

  2. 2 Flora

    Johan…
    Om de één of andere reden kan ik me jou moeilijk paniekerig voorstellen.
    Ivm die duistere aanwezigheid: voor het slapengaan even onder kast en bed kijken🙂
    Veel vliegdromen toegewenst!

  3. 3 Lucie

    Ik ken het fenomeen van je dromen herkennen. Dit betekent dat je lucid aan het dromen bent, je bent je dus bewust van je droom. Het leuke daaraan is dat je zelf ook je acties kan bepalen in je droom, zo kan je plots superman worden en de gijzelaars verslaan. Het maakt je dromen heel absurd en verwarrend, maar het is wel een manier om aan nachtmerries te ontsnappen.

  4. 4 Flora Fleempaard

    Oh, cool! Kijk, als ik dat had kunnen sturen tijdens mijn nachtmerrie-jaren, was dat wel heel fijn geweest… Kan je het leren, of werkt het zo niet?

  5. 5 Lucie

    Ik weet niet of je het kan leren. Toen ik eenmaal wist dat het bestond, en ik besefte ook dat ik aan het dromen was, dan kwam daar ook in mijn dromen het besef dat ik die droom kon veranderen. Toen begon ik plots boeven neer te slaan en weg te vliegen, wat echt cool was. Ik zou zeggen: googled es, leest er een boek over, en proberen maar🙂


  1. 1 Vannacht was alles omgekeerd « Flora Fleempaard

Geef een reactie

