Ulla en ik – ik en Ulla

18Nov07

Ulla en ik, wij hebben een haat-liefdeverhouding. Al sinds dag 1. Het klikt niet, dat is duidelijk. Maar het is meer. We kunnen niet met, en niet zonder elkaar. Zeer irritant.

Ik vloek op haar. Zij negeert mij.
Ik leg haar het zwijgen op. Zij blijft koppig teken doen.
Ik begin te schelden. Zij houdt het hoofd koel.
Zeer irritant.

Een voorbeeld. We rijden samen naar een achterafstraatje in de brousse van Mol. Ik heb haar nodig. Alleen vind ik het nooit. Ik probeer haar een kans te geven. Echt waar.
Maar zij begint, ik zweer het! We zijn Leuven nog niet uit, als ze ijzig meldt: “U rijdt te hard.”

Ze doet het om mij te pesten. Me door een wirwar van bosbaantjes sturen tot mijn blaas het bijna begeeft. Uren volg ik haar instructies. Uren grom ik op haar. Uren rijd ik “te hard”. Tot ik het beu ben en de weg vraag. Aan een man. Een echte man.

Daar heeft ze niet van terug. Ik meen zelfs een zweempje van een zucht te ontwaren als ze mechanisch zegt: “Nieuwe routeberekening.”

3 Responses to “Ulla en ik – ik en Ulla”

  1. uw ulla,
    is waarschijnlijk familie van mijn jufvrouw annie… 😦

  2. Vrouwe Fleempaard,
    Ik dacht eerst dat Ulla een van uw collega’s was.
    (Heel eventjes dacht ik, ze heeft een nieuwe vlam.
    Een nachtelijke groet,
    De Drs.

  3. Wat zit ik hier toch met een brede grijns op mijn gezicht. Ik vind dit echt een prachtig geschreven verhaal vol humor! En ik die wou bewijzen dat vrouwen toch kaart konden lezen aangezien al die GPS-systemen vnl. vrouwenstemmen hebben. Ulla zal dan de uitzondering zijn zeker.


Geef een reactie

