Koel bewaren, en snel!

15Nov07

“Binnen de tien minuten in de ijskast”, waarschuwde ze. Dat was nieuw voor me. De meeste apothekers houden bij het vage: “Koel bewaren, de Nuvaring.””Maar het is echt héél koud buiten”, probeerde ik nog. Ik geloof dat ik haar zelfs mijn wanten getoond heb.
“Binnen de tien minuten in de ijskast”, en daarmee was de kous af. Ze stak zelfs haar vinger op!

Nu woon ik ten eerste op een kwartier stappen van de apotheek. Probleem. Vijf minuten te ver.
En wou ik, ten tweede, eigenlijk ook nog bij Promod en the Body Shop binnenspringen. En in de Dry Coppen. En dat laatste alleen al kan uren duren.

Dilemma.
Meestal neem ik het niet zo nauw met vervaldata en instructies op etiketten, maar haar priemende blik sprak boekdelen vol hormonale kwalen en onverwachte euhm… baby’s.
Aan de andere kant vroor mijn neus er bijna af. Koel bewaren…

De wintercollectie bij Promod valt trouwens tegen. De Dry Coppen nooit. En voorlopig ben ik nog niet zwanger. Ik zou trouwens heel wat uit te leggen hebben aan mijn mevrouw.



6 Responses to “Koel bewaren, en snel!”

  1. 1 Liza

    Hm, anticonceptie als je geen ‘risico’ loopt op zwangerschap? Enkel en alleen voor het gemak van een controleerbare cyclus en/of minder menstruatiepijnen? ‘k Zou dat allemaal al lang buitengegooid hebben als ik single of voor de vrouwen was. (Denk ik, want dat ben ik natuurlijk niet…) Waarom gebruik je die ring (als ik zo indiscreet mag zijn…)?

  2. 2 Flora

    Je mag zo indiscreet zijn😉
    “Enkel en alleen voor het gemak van een controleerbare cyclus en/of minder menstruatiepijnen?”
    Neen.
    Kies even mee:
    -12 keer per jaar zeven dagen lang een tsunami van buikpijn, tranen, bloed en wanhoop
    OF
    -7 keer per jaar drie dagen een ietsiepietsie ongemak (en bovendien geen onbevlekte ontvangenissen🙂
    Ik ben helemaal pro hormonenspul!

  3. ik heb het postje gisteren wel tien keer overgelezen,
    of ik soms een verborgen boodschap miste…
    het leven kan zo simpel zijn🙂

  4. Doet me er aan denken dat ik toch eens naar De Drij Coppen moet gaan. Ik ben er nog nooit geweest

  5. 5 Flora

    @Gewebkijk: nope, geen verborgen boodschap. Gewoon de kosten en de baten tegen elkaar afwegen.

    @Saskia: De Dry Coppen is verslavend! Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb😉

  6. Vrouwe Fleempaard,
    Net als Heer Gewebkijk piekerde ook ik me suf.
    Een groet,
    De Drs.


Geef een reactie

