Landbouwvraagje

26Okt07

Niet dat ik er iets van ken, hoor, maar moet de maïs niet eens gemaaid worden?

Stadsmus zal zich eens moeien 😉

5 Responses to “Landbouwvraagje”

  1. ik ben 14 dagen geleden op boerderijklas geweest
    en als ik het goed begrepen heb, dan is de maïs die er nu staat nu nog bestemd voor dierenvoeding en als ze het nu afrijden dan vermalen ze alles en heet dat gehakselde maÏs…
    veel groeten
    van een would be expert… 😉

  2. Wauw, zoveel expertise!

  3. Toevallig wil ik me dat ook al weken afvragen, en wij leven hier met zicht op de maisvelden zie je (maar zijn toch ook wel stadsmussen), en een aantal weken geleden werd er één veldje afgereden, maar voor de rest blijft alles rustig staan, en verdorren! Ondertussen wel eens gaan piepen of er nog iets in zat. Zonde van al die lekkere maiskolven als ze dat nu gewoon gaan verhakselen. Bedankt voor de nuttige info!

  4. 4 Flora

    Dankjewel, Hobbes!!

    @Vero: het is toch niet helemaal zonde als de dieren er de hele winter van kunnen knabbelen, toch?
    Maar ik zou zeggen: plukken en roosteren, nu het nog kan! 😉

  5. 5 Centrum

    Er schijnt een schimmel in de maïs te zitten, die de boel doet rotten, als de maïs niet droog genoeg is; aldus mijn geheugen.


Geef een reactie

