Achtig stoute mails

15Okt07

Ik ben radicaal tegen perfecte tweetaligheid. Mijn van oorsprong Franstalige collega’s maken zulke schattige fouten in het Nederlands…

Oh, Flora, jij lijkt zo goed uit vandaag!
Altijd fijn om te horen, natuurlijk, hoe goed je uit lijkt vandaag.

Ik heb een stoute mail gekregen van X.
Mijn favoriet. X is boos. Mijn baas noemt zijn ontevreden mails stout. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om haar te verbeteren.

Wij hebben nodig van jouw advies.
Onmisbaar zijn is cool!

Kunt u mij achtig exemplaren bezorgen?
Natuurlijk! Egentig ook, en zelfs onderd.

Dat dossier is aan de signatuur van de minister.
In het Nederlands: geduld, mevrouw.

Mja, nu begin ik me wel af te vragen wat ik er soms uitflap en français… Ach. Het zal wel schattig zijn, zeker?



2 Responses to “Achtig stoute mails”

  1. mais bien sur!😉

  2. 2 linda

    Jij hebt soms zelfs in het nederlands ‘stoute taalfoutjes’. Dat maakt jou juist zo leuk! *lief*


Geef een reactie

