Vrijdag²

23Aug07

Als onzelieveneer de vrijdag gemaakt had om te werken, had hij hem natuurlijk niet genoemd naar de Vrijheid, maar naar Werk, of naar eender welke andere godheid.
Dus neem ik ’s vrijdags vrij. Structureel, want ik hou van structuur.
Mijn letterlijke vrijdagen zijn het mooiste geschenk dat ik ooit van mezelf gekregen heb.
 
De donderdagen heb ik dan maar afgeschaft, want op donderdag heb ik een vrijdaggevoel.
Alleen mijn collega’s vinden het maar niks als ik op (de voor hun) donderdagavond vrolijk wuif: “goed weekend!” Dan spring ik vlug de lift in, om geen stressbal tegen mijn kop te krijgen.
 
Bij deze: goed weekend!



7 Responses to “Vrijdag²”

  1. betekend dat tevens dat u ons nu structureel alleen laat tot de maandag..?😉

  2. 2 Flora

    Integendeel! Onder ‘vrijheid’ in mijn woordenboek staat:
    ‘de toestand van structureel uitslapen, lezen, shoppen en bloggen’
    Geen zorgen, dus!

  3. Het klinkt heerlijk.

  4. Ik begrijp niet waarom monsieur Bertrand een andere naam heeft bij mevrouw Lilimoen.

  5. 5 Flora

    @Oker: hij bleef maar zeuren om een nickname…

  6. Vrouwe Flora,

    Ik heb al uw logjes gelezen. Echt waar! Vooral dat van ‘Het mysterie van de schoenen op de autosnelweg’, kon mijn waardering wegdragen. Dat zijn de dingetjes waar ik wel van houd.

    U hebt alles in U om een groot blogger te worden.

    Met vriendelijke groeten,

    Drs. Johan Arendt Happolati

  7. Jouw interpretatie van die vrijdag vind ik wel goed. Allen op naar de vierdagenweek!


Geef een reactie

