Mezelf niet

02okt12

Er is iets mis met mij. Iets anders dan al de dingen waarvan ik al op de hoogte was (zie 350 vorige blogposts), bedoel ik. Niet noodzakelijks iets levensbedreigends, maar wel iets raars. “Ik ben mezelf niet”, geloof ik dat men dan zegt. Ik geef een paar voorbeelden, en dan mag u de diagnose stellen. Deal?

  • Ik overdacht daarnet een gesprek dat ik vandaag met een collega voerde. In mijn hoofd. Intern. En ineens zei ik (als reactie op een argument van mijn collega) hardop: “Ja, maar” Twee woordjes maar, vooraleer ik mezelf betrapte en zweeg, maar toch. Als ik in mijn eentje ben, spreek ik dus niet eens tegen mezelf, maar tegen anderen!
  • Ik denk dingen als: ‘Moet je eigenlijk eerst stofvegen of eerst stofzuigen?’ en dan denk ik daar een poosje serieus over na. Om tot de conclusie te komen dat ik het niet weet, maar dat terzijde. Ik denk na over poetsen. Dat gaat niet de goeie kant op.
  • Ik heb vandaag naar mijn vorige werkgever gebeld om te vragen of die 1000 euro die ze mij gestort hebben, geen vergissing is.

En nu u.

4 Responses to “Mezelf niet”

  1. alleen dat laatste is raar
    tenzij je er terug aan de slag wilt ;-)

  2. 2 Stef den Flater

    Ik ben nog (veel) erger: ik heb hele conversaties met anderen in mijn hoofd maar als ik bij die persoon ben, dan komt er geen woord uit mijn bakkes.
    Dat laatste vind ik niet erg. Eerlijkheid wordt helaas te weinig gewaardeerd.

  3. Tegenwoordig zet ik zelfs de radio af om mijn eigen conversaties beter te verstaan ;)
    Beter vragen dan 1000 euro opsouperen en daarna moeten teruggeven. Niets raar.

  4. 4 Flora Fleempaard

    Ik moet de 1000 euro effectief terugbetalen. Nu ga ik me natuurlijk blijven afvragen of ze er zelf achter zouden gekomen zijn dat het om een fout ging.
    Ach ja. Mijn geweten is gerust.

    Wat fijn dat jullie ook gesprekken in je eentje voeren!! Ik word er helemaal blij van.


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

